tricarolinatry

Alla inlägg den 2 november 2016

Av Carolina Rönndahl - 2 november 2016 18:27

Jag skrollade på Facebook gruppen triathlontjejer här om dagen och läste ett inlägg om en som tränar lågpulsträning och hur bra det var. Jag blev självklart nyfiken! Har alltid tyckt att pulsen är något som visar tydligt hur kroppen mår - du lever tex. Höhö;) Är du sjuk så ser man det med. Så jag började googla. Det jag läste var precis det jag letade efter. Jag har många gånger försökt "löpträna" och det har oftast inneburit att jag har tagit ut mig, tappat motivationen eller helt enkelt blivit skadad. Så jag tänkte testa lågpulsträning. Jag har sååå dålig kondis så jag är helt säker på att jag kommer att få börja gå. Toppen! Sakta men säkert bygga upp kroppen helt enkelt.
Ska bara gräva fram min pulsklocka som ligger långt bak i garderoben.

Idag blev det rörlighet igen. Skönt eftersom jag har träningsvärk från promenaden igår. På lördag är det mitt sista NTC pass i mitt program. Ser fram emot att få se vad de rekommenderar nästa gång:)
Nåväl jag fortsätter att mentalt förbereda mig inför mitt lopp i sommar. Det är inte bara kroppen som behöver tränas även mitt huvud. Har en tendens att vara negativ:/

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards