tricarolinatry

Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Värme, svett och lite tidspress

Av Carolina Rönndahl - 7 februari 2017 03:38

Efter varje pass så ser jag stolt i spegeln allt svett som har hamnat på tröjan. Ansiktet är rödflammig och blött det med...

Jag tittar i spegeln efter att ha gått från busshållplatsen (ca 100 meter) och ser allt svett som har hamnat på tröjan. Ansiktet är rödflammig och blött det med...

När det är så här varmt (ca 30 grader i skuggan) så svettas jag. MYCKET! Ibland lika mycket som om jag skulle ha tränat ett hårt pass. Min man har påpekat det snällt några gånger... Ja jag är skapt för att leva i kallare breddgrader, men nu är det som det är och hoppas fortfarande att kroppen ska vänja sig och inse att jag behöver inte drypa av svett så fort jag går ut ur dörren. Pust!

Jag har börjat läsa på om loppet i sommar. Ju mer jag läser desto mer nervös blir jag. Har lite svårt att veta hur länge det kommer att ta för mig att klara av ett olympiskdistans. Jag ska göra det! Men jag läste på hemsidan att maxtiden är 3 timmar. De tar inte bort folk om de märker att det kommer att ta längre tid och man får en medalj trots allt. Jag vill ju inte komma fram och alla har åkt hem.
De rekommenderar att ta en kortare distans om det är fallet. Jag vet inte om det är en kort tid eller om det är något som tjocka/otränade jag skulle kunna uppnå. Vill ju så gärna göra detta!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Rönndahl - 11 april 2017 04:00

Alltså jag är så less på detta! Jag bor i ett härligt land där jag kan gå och simma i en härlig poom varje dag. Det finns en härlig löpband precis utanför min dörr och ett gym 50 meter från huset. Trots detta så kan jag inte använda dem. Har aldrig v...

Av Carolina Rönndahl - 25 mars 2017 03:15


I flera veckor har jag varit helt deppig. Att vara sjuk och inte får träna, men inte så pass sjuk att man måste ligga i sängen. Så jag går omkring helt slut, deppig pga att inte få träna och att det aldrig tar slut!! 1,5 månad?! Kom igen nu kroppen d...

Av Carolina Rönndahl - 23 mars 2017 02:51


Idag fick jag och min man testa stå på en kalipermätare. Jag fasade lite för det, men samtidigt så gillar jag veta vad som faktiskt står till lite i kroppen. Överviktig vet jag redan att jag är men jag ville se det svart på vitt. Personen som mätte s...

Av Carolina Rönndahl - 21 mars 2017 09:41

Det var då typiskt att folk ska gifta sig?! Haha! Jag är självklart jätteglad när två härliga människor har hittat varandra och bestämt att det blir dem för alltid...

Av Carolina Rönndahl - 19 mars 2017 08:36

Eftersom jag hostar hela tiden... Det blir ju liten träning trots allt. Försöker se på min hosta som lite positivt. Att ha varit sjuk så här länge har tagit hårt på mig mentalt. Jag har nog inte vägt så här mycket sedan i somras... men jag försök...

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards