tricarolinatry

Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Träning på gång!

Av Carolina Rönndahl - 3 februari 2017 14:13

Wow vilken månad det har varit! Flytt till Singapore och försökt att acklimatisera sig här med 30 graders värme i skuggan. Ska inte ens nämna luftfuktigheten. Pust! Tur att vi kan vänja oss. Fast att vara konstant svettig och "kladdig" är det lite svårt.

Trots detta så har jag kommit igång med träningen ganska bra. Jag kör 3 löppass, 2 simpass och 4-6 styrkepass i veckan. Så det blir en hel del träning. Självklart blir det dagar då det är mindre träning. Jag är ju inte en robot och jag har precis börjat träna. Det ligger som sagt på en nivå för nybörjare.

Vi bor ca 500 meter från en 50-meter simbassäng och så har vi en löprunda precis utanför vår dörr som är ca 4,5 km. Har ännu inte tagit mig runt, som sagt så tar jag det lugnt för att verkligen vänja kroppen med all träning. Att få skador är det sista jag vill!

En sak som har väldigt svårt för och det är maten. Jag har nämnt tidigare att jag vill äta Lchf och att jag vet att min kropp fungerar bäst med den typen av kost. Men bor man i ett Asiatiskt land där 70% av maten är antingen ris eller nudlar så är det inte så lätt. Ost är väldigt dyrt och svårt att hitta som är gott. Smör med för den delen. Jag är för feg att köpa färsk kött pga värmen på vägen hem. Vi har ingen bil. Tänk att jag saknar en rejäl fröknäcke med stor klick smör och en god ost på... Till och med köttfärssås. Alla mejeriprodukter är utan fett eller nästan inget i det. Så ja det är lite svårt, men jag ska verkligen ta mig tiden att gå genom affären (utan barn) för att hitta de varor som är bäst. Positivt är att grönsaker, ägg och frukt är väldigt billigt. Det kommer man långt med.

Så nu ska jag börja dokumentera igen. Några gånger i veckan för att verkligen få upp motivationen när mina hjärnspöken är i farten.

PS. Jag har nu anmält mig till mitt första triathlonlopp!! Göta kanal olympiskdistans 8/7 - 2017 här kommer jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Rönndahl - 11 april 2017 04:00

Alltså jag är så less på detta! Jag bor i ett härligt land där jag kan gå och simma i en härlig poom varje dag. Det finns en härlig löpband precis utanför min dörr och ett gym 50 meter från huset. Trots detta så kan jag inte använda dem. Har aldrig v...

Av Carolina Rönndahl - 25 mars 2017 03:15


I flera veckor har jag varit helt deppig. Att vara sjuk och inte får träna, men inte så pass sjuk att man måste ligga i sängen. Så jag går omkring helt slut, deppig pga att inte få träna och att det aldrig tar slut!! 1,5 månad?! Kom igen nu kroppen d...

Av Carolina Rönndahl - 23 mars 2017 02:51


Idag fick jag och min man testa stå på en kalipermätare. Jag fasade lite för det, men samtidigt så gillar jag veta vad som faktiskt står till lite i kroppen. Överviktig vet jag redan att jag är men jag ville se det svart på vitt. Personen som mätte s...

Av Carolina Rönndahl - 21 mars 2017 09:41

Det var då typiskt att folk ska gifta sig?! Haha! Jag är självklart jätteglad när två härliga människor har hittat varandra och bestämt att det blir dem för alltid...

Av Carolina Rönndahl - 19 mars 2017 08:36

Eftersom jag hostar hela tiden... Det blir ju liten träning trots allt. Försöker se på min hosta som lite positivt. Att ha varit sjuk så här länge har tagit hårt på mig mentalt. Jag har nog inte vägt så här mycket sedan i somras... men jag försök...

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards