tricarolinatry

Direktlänk till inlägg 11 februari 2017

4 veckor av planerad träning

Av Carolina Rönndahl - 11 februari 2017 01:26

Tänk vad det har gått snabbt! Jag är redan färdig med mitt träningsschema (4 veckor) och jag ser fram emot att börja på nästa period.

Jag har märkt stora skillnader på min styrka och kondition. Har tjuvkikat lite på nästa periods träning och ser fram emot att göra det. Lite läskigt men jag vet att om jag tar det lugnt och lyssnar på kroppen så kommer jag att klara det.

Lite frestad att anlita en triathloncoach men seriöst?! Jag är ju en nybörjare och just nu vill jag bara njuta och inte känna allt för stor press. Träningen ska vara kul och trots att jag har en ganska stort mål (olympiskdistans under 3 timmar) så vet jag att det är en större chans att jag lyckas om jag gillar träningen och inte stressar upp mig. Som sagt nybörjare i allt! Men jag vill gärna testa någon gång i framtiden att använda en coach. Vem vet kanske en framtida Ironman i görningen?

Tog mitt första crawltag i somras. Då övade jag kanske 8 gånger på en 6 månaders tid. Det var inte snyggt. Lite bättre har det blivit. Framför allt så slukar jag inte halva poolen längre...
När det gäller löpningen så har jag valt att verkligen ta det sakta. Jag fick löparknä, en ganska dålig sådan, för ca 3 år sedan. Försökte vila, stretcha osv men det fungerade inte. Nu med 2 år, av att inte kunna springa alls tar jag inga risker. Tränar rumpa och höfter för att minimera risken av att få det igen. Stretchar vad, framsidalår, anklar och fötterna. Är stelare än vad jag trodde. Men framåt går det! Här om dagen sprang jag i hela 8 minuter utan att känna något i mitt knä och älskade det!
Cykling har jag inte tränat alls. Just för att verkligen koncentrera mig på att bygga upp sakta men säkert, men även för att jag inte har tillgång till en cykel. I april kommer jag att kunna gå till ett gym här i närheten och då blir det andra bullar! Brick for the win:)

Målet för nästa träningsperiod är att fortsätta vara hel, älska passen och helt enkelt njuta. Ett steg i taget!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Rönndahl - 11 april 2017 04:00

Alltså jag är så less på detta! Jag bor i ett härligt land där jag kan gå och simma i en härlig poom varje dag. Det finns en härlig löpband precis utanför min dörr och ett gym 50 meter från huset. Trots detta så kan jag inte använda dem. Har aldrig v...

Av Carolina Rönndahl - 25 mars 2017 03:15


I flera veckor har jag varit helt deppig. Att vara sjuk och inte får träna, men inte så pass sjuk att man måste ligga i sängen. Så jag går omkring helt slut, deppig pga att inte få träna och att det aldrig tar slut!! 1,5 månad?! Kom igen nu kroppen d...

Av Carolina Rönndahl - 23 mars 2017 02:51


Idag fick jag och min man testa stå på en kalipermätare. Jag fasade lite för det, men samtidigt så gillar jag veta vad som faktiskt står till lite i kroppen. Överviktig vet jag redan att jag är men jag ville se det svart på vitt. Personen som mätte s...

Av Carolina Rönndahl - 21 mars 2017 09:41

Det var då typiskt att folk ska gifta sig?! Haha! Jag är självklart jätteglad när två härliga människor har hittat varandra och bestämt att det blir dem för alltid...

Av Carolina Rönndahl - 19 mars 2017 08:36

Eftersom jag hostar hela tiden... Det blir ju liten träning trots allt. Försöker se på min hosta som lite positivt. Att ha varit sjuk så här länge har tagit hårt på mig mentalt. Jag har nog inte vägt så här mycket sedan i somras... men jag försök...

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards