tricarolinatry

Alla inlägg under december 2016

Av Carolina Rönndahl - 7 december 2016 12:32

Ännu en dag avklarad! Promenaden gick bra och jag hade lite sällskap med mig. Min yngste son fick följa med ovh sova i vagnen. Jag är så glad att alla mina barn har gillat att sova i vagnen.

Ännu en dag med Colting i öronen, men fy vad tråkigt det är med all "försnack". Jag hann ju komma hem innan ämnet kom på tal! Då var jag ändå ute på en 75 minuters promenad. Imorgon får jag väll lyssna på resten...

BRAK gick bra det med. Svårt att stå planka när mina barn tar tillfället i akt att hoppa/sitta/sparka på mig eller sno telefonen där jag tar tiden. Glad är jag ändå. Det känns så skönt att kunna göra något som tar mig lite närmare mitt mål.
Tyvärr blev ingen motivationstavla igår. Minstingen ville inte alls sova eller bli nedsläpp så det får jag ta en annan dag. Jag har praktik ikväll och imorgon kväll. Så vi får se när det blir av.

Rosiga kinder får jag alltid när jag är ute:)

Av Carolina Rönndahl - 6 december 2016 10:48

Nu är det äntligen sista veckan på min praktik. Det har varit en helt fantastisk praktik och jag skulle lätt tänka mig jobba där i framtiden.
Ska jag vara ärlig så har träningen inte varit prioriterat. Jag har haft fullt upp att försöka få familjen ordnat, städ, tvätt, jobb, barnvakter, mat som ska lagas (storkok), man som har varit sjuk och allt annat som kommer mellan. Maten har även varit usel så nu får det vara ett slut! Det är ju nästan exakt 7 månader kvar till mitt lopp. För tillfället så kan jag varken springa, simma eller cykla... Stressad? Ja mycket stressad. Så idag är det andra bullar! Jag har ett mål och nu är det dags att satsa på det!

- Godisförbud
- Äta nyttigt! (Ta bort pasta, bröd, potatis och ris) frukt och alla typer av grönsaker är tummen upp!
- Chips, glass, bakelser är även slut på.
- Ut och gå min runda varje dag från och med idag i december månad (exklusive söndagar)
- BRAK varje dag

Nu är det fullt ös medvetslös! Jag ska klara av detta! Förresten är det bara 7 månader av mitt liv så det är ju inte så hemskt farligt. Att inte äta godis och ostbollar på 7 månader ska jag klara av. Värre hade det varit om det var livstid.
Idag blir det en lång promenad med Colting podden i öronen och sedan blir det BRAK.
30 Benböj, 20 armhävningar, 25 rygglyft, 1 minut Planka. Den här mängden startar jag med och börjar det kännas för lätt så är det bara att öka. Efter december (flytt till Singapore) ska jag börja introducera löpningen. Jag ska även se till att styrketräna och simma en massa. Cyklingen får jag ta lite senare. En sak i taget helt enkelt.

Ska göra en motivationstavla som ska hålla mig på banan. Får nog börja med den redan i kväll!

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards