tricarolinatry

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Carolina Rönndahl - 8 februari 2017 04:58

Jag läste informationen om detta lopp och det står tydligt att maxtiden är 3 timmar på olympiskdistans. Och jag som är nybörjare är ganska säker på att det kommer att vara svårt att klara av, MEN inte omöjligt. Om jag nu tränar superhårt fram till loppet. Jag har alltså 150 dagar på mig att bli grym!

Planen är att dessa 50 kommande dagar så kommer mitt träningsschema se ut såhär.

Måndag: löpning + styrketräning
Tisdag: simma + styrketräning
Onsdag: Styrketräning
Torsdag: löpning + styrketräning
Fredag: simma + styrketräning
Lördag: löpning + styrketräning
Söndag: Vila

Kom ihåg att allt är på nybörjare nivå! På mina löppass så är de max 15 minuter och jag springer kanske 7-8 minuter lättjogg alltsomallt. Samma med simningen. Detta ökar gradvis så att kroppen hänger med.
Det här är de kommande 50 dagarna. Resterande 100 kommer jag att följa ett speciellt triathlonschema som just för olympiskdistans. Jag kommer då ha tillgång till ett gym där jag kan använda cyklarna. Det blir brickpass och lite mer omväxlande träning.

Nu har jag verkligen kryddat mitt mål och är lite rädd för det. Samtidigt väldigt exalterad! Jag ska göra mitt bästa!

Here I come Göta kanal triathlon!!

Presentation


Min resa till en Triathlon- olympisk distans.

Med lite pannben och glatt humör kommer man långt. Att tappa bort 20 kilo skulle inte vara en allt för stor förlust.

Soffpotatis > Triathlet

Nu kör vi!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards